"Návraty"

Hudbu, dosť intenzívne vnímam. BBF-ka tvrdí, že som sa narodila so slúchadlami. Neviem, viem ale, že niekedy som až príliš kritická. Veď prečo nebyť. 
Určite to poznáte, keď sa na niečo tešíte, ale žial výsledok je horší ako ste očakávali. Stará, známa záležitosť. O to radšej mám, keď sa na niečo teším, a výsledok, predčí moje očakávania. Konečne som si našla čas, v kľude si vypočuť Návraty s beatmi od Beyuza a textami od Tona S. Kritická som nebola, nemohla som.
Takže, pekne za radom. Tona S. som začala registrovať intenzívnejšie až keď dal vonku motivačný tračík "Staraj sa o seba". Musím povedať, že je to básnik a vie motivovať.






Beyuzovu tvorbu poznám oveľa dlhšie a dovolím si povedať, že mi nič, čo vyprodukoval či vysamploval neušlo, teda myslím. Od tvorby s Moderným spevákom cez projekt s Benem až po Daily HabitsVariácie či Soundhugs. Najradšej mám ale Ideal Standart mix 1 & 2,  to si vypočujte, je to veľká vec. Vďaka tejto vecičke som sa dostala napríklad k mojim milovaným  Hocus Pocus. Francúzske zoskupenie, bez ktorého si už neviem celkom predstaviť svoju hudobnicu = hudba+knižnica. Čiže touto cestou, Beyuzovi ďakujem a odkazujem, že nech neprestáva.



Teraz priamo k albumíku. Najprv booklet. Pekne spravený, ak sa prizriete bližšie, tak zistíte, že Tono S. má #obočkofresh SKORO ako ja. Neviem síce, prečo chalani stoja na voľajakom trnavskom námestí, keď ani jeden z nich odtiaľ není. Dočítala som sa však, že umelec, ktorý spískal tento booklet, v Trnave žije, čiže súvislosti budú niekde tam. 
"Život prináša všelijaké príbehy..." Tu ich nájdeme desať. Tono S. má rád slová a cítiť, že aj oni jeho. Celé to na mňa pôsobí premyslene, realisticky, miestami cynicky. Príjemné aj menej príjemné hlášky o ženách i mužoch, svete okolo nás... Chalan zrejme vie, o čom dáva. Expresívne výrazy používane tak, ako si to minimálne ja predstavujem. Trefne. Menej je viac. Celé je to sprevádzané netradične, slovenskými samplami. Zora Kolínska si s Tonom sadla viac ako som čakala.

Retrospetívne prelínanie. Moja mamka ihneď zbystrela, keď začula jej optimistický hlas. Tak som jej jednoducho vysvetlila, že toto je vynikajúco skombinovaná vec. Neviem či súhlasila, v každom prípade ju to na nejakú minútku zaujalo. Dajte si, kúpte si, šírte osvetu. Keď si konečne nájdem prácu, tak z prvej výplaty určite investujem aj týmto smerom. Chcem to mať v hudobnici!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu